מתאים לגלאי 7 +
בספינת נוסעים קטנה השטה על מימי האוקיינוס הפסיפיק לאיי פיג'י הרחוקים מאוד ועל גבי הסיפון נשים, גברים, ילדים, צוות הספינה ורב החובל.
לילה אחד הייתה סערה גדולה מאוד והספינה נפגעה מסלע גדול באמצע הים.
כל אנשי הספינה נבהלו מאוד וחששו לחייהם. לפנות בוקר, עם אור ראשון, החלו לבדוק מה מידת הנזק של הספינה, וגילו שבר קטן בקרקעית הספינה ומים החלו לחלחל פנימה .
הם עלו על הסיפון והסתכלו מסביב וראו מרחוק אי קטן עם כמה בתים ועצים. הם הבינו כי מדובר באי מיושב בו חיים אנשים והחליטו שהם ינסו להוריד את הנוסעים לכיוון האי באמצעות ספינות ההצלה.
רק שלהפתעתם הם גילו כי כל ספינות ההצלה נפגעו בסערה ונוקבו ורק ספינת הצלה אחת לרשותם.
ספינת ההצלה קטנה מאוד ויכולים להיות בה 2 אנשים בלבד או בן אדם אחד וציוד אחד (מזוודה, שק, ארגז)
על מנת שתוכל ספינת ההצלה לשוט חייב תמיד להיות בה אדם אחד שמסוגל להשיט את המשוטים ולקחת איתו נוסע אחד בכל פעם, המשיט יכול להתחלף כשהוא מתעייף.
כיצד צוות הספינה והנוסעים יגיעו לחוף מבטחים? ספינת הנוסעים עומדת לשקוע …יש להזדרז ולמצוא פתרון.
הם שולחים על סירת ההצלה את רב-החובל שידבר עם אנשי הכפר שעל האי, אולי הם יוכלו לעזור?
איך משחקים:
מחלקים את הקבוצה לשנים, כל מחצית מהמשתתפים עומדים בדופן אחרת של שולחן המים.
לקבוצה אחת – הם הנוסעים על גבי הספינה השוקעת
קבוצה שניה – אנשי הכפר.
פעולה 1: הקבוצה של אנשי הספינה צריכה לבחור מי יהיה רב החובל
– רב החובל הנבחר בוחר דמות שמייצגת אותו ולוקח את הדמות ומניח אותה על גבי ספינת ההצלה, הקבוצה ביחד בעזרת קשים, נושפת על גבי המים להניע את ספינת ההצלה לעבר חוף המבטחים.
– כשספינת ההצלה מגיעה לאי אנשי הכפר שומעים את רב החובל שמספר להם מה קרה ,ומבקש מהם עזרה.
|- פעולה 2 : רב החובל (הדמות) חוזרת אל ספינת ההצלה כשאנשי הכפר נושפים בקשים ומניעים את ספינת ההצלה חזרה לספינה השוקעת בכדי להביא עוד נוסע .
– ( חוזרים על הפעולות האלה עד שכל הנוסעים מגיעים בבטחה לחוף המבטחים)
(אם רוצים להפעיל את כל הקבוצה בו זמנית : ניתן לתת תפקידים למשתתפים כמו: לאנשי הכפר לבנות מחסה לנוסעים שמגיעים ,להכין אוכל ושתיה לנוסעים שמחכים להצלה, לאנשי הספינה לבחור מה הכי חשוב להציל מתוך הספינה ולארוז את החפצים בשק קטן או קופסא קטנטנה)
הערות:
• אם רוצים לאתגר את המשחק אפשר להקציב זמן בו יש להעביר את הנוסעים לפני שהספינה שוקעת. שימו לב, להתאים את דרגת הקושי לקבוצה ושלב ההתפתחות של המשתתפים.
• אם עובדים עם מתבגרים – ניתן להכניס דילמה בקבלת החלטות : לתת לכל דמות בנוסעים :גיל, מקצוע, או ייחודיות אחרת והם יצטרכו גם לבחור את מי מצילים ראשונים ?
ומי יישאר עם יתר הנוסעים כשהספינה הולכת לשקוע.
חומרים לפעילות :
(חומרים לשולחן מים 1 בפעולה)
דמויות אדם לפחות 10-12 (פלימוביל ,לגו…)
ספינת הצלה קטנה ,או משטח צף עליו יכולים להיות 2 דמויות לפחות.
קשים לנשיפה – כמספר הילדים
חתיכות קטנות של בדים – ליצירת שקים ואוהלים
פלסטלינה -לבניה וחיזוק
מנקי מקטרות –לקשירה וליצירת אוהלים