הסדנא מביאה את עקרונות העבודה עם המים כאמצעי לפיתוח אינטילגנציה –רגשית וחברתית בסביבת הגן, ביה"ס, עבודה ובקבוצה. הטיפול במשחק עם מים הוא שיטה חינוכית-טיפולית המבוססת על תפיסה ניורו-פסיכולוגית הטוענת שלמשחק במים אכויות ייחודיות המשפיעות על מרכזים במוח ועל המערכת הרגשית :
- פיתוח חשיבה "מחוץ לקופסא" – חשיבה יצירתית לפתרון בעיות ולהתמודדות עם קושי
- שיפור יכולת הויסת והשליטה הרגשית של ילדים בשלבי ההתפתחות השונים
- העלאת יכולת הריכוז וההתמקדות
- בניית בטחון עצמי והעלאת הדימוי העצמי מתוך חווית הצלחה
- הפחתת בעיות תקשורת, אלימות ותחרותיות בגן הילדים
- הפחתת מתח וחרדה ושיפור ביטוי הרגשי
- פיתוח הדימיון ויכולת הביטוי המילולית
קהל יעד:
גננות, מורים, יועצות ואנשי חינוך מתחום הגיל הרך והחינוך המיוחד
הקף שעות :
30 שעות אקדמיות
אופי הסדנא:
סדנה המשלבת הוראה פרונטאלית והתנסות מעשית בשולחן המים
מטרות:
1. המשתתפים בסדנא ילמדו את העקרונות התיאורטיים של השפעת המים על תהליכי ויסות נוירו- פסיכולוגיים.
2. המשתתפים ילמדו את עקרונות השיטה החינוכית- טיפולית ואת שלבי המודל.
3. המשתתפים ילמדו להנחות פעילות של המודל לקבוצה.
4. המשתתפים ילמדו לזהות תהליכים קבוצתיים המתרחשים בשולחן המים.
5. המשתתפים ילמדו לתווך בתהליכים קבוצתיים במשחק בשולחן
נושאי הלימוד:
- עקרונות התיאורטייים של השפעת המים על תהליכי ויסות
נוירו פסיכולוגיים. - השפעת המשחק החושי במים על מעורבות חברתית.
- עקרונות השיטה החינוכית- טיפולית ושלבי המודל
(מלווה בחוברת עבודה) - צבע, מחשק ויצירה בשולחן המים.
- זיהוי תהליכים קבוצתיים המתרחשים בשולחן המים.
דרכי הוראה:
הסדנא משלבת חומר תיאורטי עם התנסות חוויתית, צפייה בסרטוני וידיאו וניתוח תרחישים משחקיים בקבוצה
סוף הסדנא:
בתום הסדנא תינתן תעודה על השלמת השעות בסדנאת פיתוח אינטילגנציה רגשית