הסדנא תכשיר מטפלים במשחק עם מים לספק מענה למטופלים אשר חוו טראומה ופוסט טראומה באמצעות השימוש בשולחן מים ומודל העבודה בטיפול במשחק במים.
קהל יעד:
אנשי טיפול אשר למד קורס מבוא בטיפול במשחק עם מים וסדנת אבחון
(דיאגנוסטיקה)
הקף שעות :
8 שעות אקדמיות
אופי הסדנא:
סדנה המשלבת הוראה פרונטאלית והתנסות מעשית בשימוש בשולחן מים ובמשחק.
מטרות:
הרחבת ארגז הכלים הטיפולי – המשתתפים ילמדו להשתמש בשיטת הטיפול
באופן מעשי בחדר הטיפולים, תוך התאמתה לאוכלוסיות השונות.
המשתתפים ילמדו את 5 שלבי הטיפול במים-הכשרה מעשית תוך התנסות במודל.
הבנת הרציונל התיאורטי ונוירו -פסיכולוגי העומד מאחורי שיטה זו.
המשתתפים ילמדו את תפקיד המטפל בטיפול במשחק עם מים ויתנסו בסימולציות טיפוליות.
הכרות עם מערכת הסמלים והמיתוסים המופיעים בבניית "עולם המים".
נושאי הלימוד:
המים כמדיום הבעה ייחודי אוניברסאלי
מיינד-פולנס במים – הקשר בין הגוף למים
5 שלבי הטיפול במים
חשיבות הצבע בטיפול במשחק עם מים
חשיבות המשחק החופשי והמשחק הממוקד
כיצד המים מעלים זיכרונות מתת-המודע ?
מיתוסים ,סמלים וארכיטיפים המאפיינים את המים בתרבויות השונות
תפקיד המטפל בטיפול במשחק עם מים
דיון והשוואה לגבי גישות אחרות הקיימות בתחומי ההבעה הטיפולי
דרכי הוראה:
הסדנה מעשית -חוויתי, תוך שימוש בשולחן מים וכוללת בתוכה לימוד חומר תיאורטי באמצעות מצגות, צפייה בסרטוני וידיאו ממקרים קליניים, ניתוח ודיון ושימוש בחומרים נלווים לטיפול ותרגול של תפקיד המטפל בסימולציות טיפוליות .
סוף הסדנא:
בתום הסדנא תינתן תעודה על השלמת השעות בסדנאת טרואמה ופוסט טראומה.
המסיימים יכללו בקובץ המטפלים בשיטה אשר ישווקי למרכזי טיפול, בתי ספר ומסגרות של חינוך מיוחד ברחבי הארץ.
המסיימים יוזמנו לקבוצת הדרכה טראומה ופוסט טראומה בהנחיית יעל לבנה.