שוליי הפנינים

(להסביר את המילה שוליי)
מתאים לגלאי 10 ומעלה.

אי מרוחק ע"י הפיליפינים חי שבט עתיק במיוחד אשר מתמחה בשליית פנינים. אנשי השבט נשים וגברים קמים לפני הזריחה בחושך ויוצאים בסירות קטנות למימי המפרץ כשלרשותם מס אמצעים דלים לשליית הפנינים: מקלות עץ, רשת, חבל, חוטי ברזל ועוד. בשל האמצעים הדלים העומדים לרשותם הם יכולים להוציא מהמים בכל פעם פנינה אחת. קרקעית הים מלאה בפנינים יקרות ערך אותן הם אוספים ומוכרים וכך יכולים להביא אוכל לבני השבט שלהם שסומכים עליהם אך עליהם להזדרז כיון שהבוקר קרוב. בשעות הבוקר המוקדמות מימי המפרץ נצבעים בצבע כהה בשל סחף של אדמה ובוץ והפנינים מתכסות ואי אפשר למצוא אותן.
לשולי הפנינים קשה מאוד למצוא את הפנינים היקרות במיוחד והם נדרשים להחליט בכל פעם מחדש היכן ובאיזה אופן כדאי להם לרכז את מאמציהם. בכל פעם שהם מוציאים פנינה המאמץ כל כך גדול שחבר שבט אחר קופץ למים להוציא פנינה וזה שכבר הוציא נח. (כלומר :רק חבר שבט אחד בכל פעם, או שניים יחד ומתחלפים)

הוראות המשימה:
עליכם לתכנן ולהחליט ביחד על דרכי פעולה להוצאת הפנינים היקרות מן הים, זכרו צבע הים הוא כהה מאוד ולא ניתן לראות למעמקים.
בכל פעם ניתן להוציא רק פנינה אחת (ע"י משתתף אחד או שניים יחד ואז מחליפים) עליכם לבנות את הכלים איתם תוכלו לשלוף את הפנינים, אין אפשרות להוציא את הפנינים בעזרת הידיים.
ככול שתאספו יותר פנינים כך תרוויחו יותר כסף ותוכלו להביא אוכל ליותר אנשים בכפר.

להלן פרוט שווי הפנינים:
פנינה גדולה = 10 דולר
פנינה מטאלית = 8 דולר
פנינת פרפר הצבעוני = 2 דולר
פנינת העין שחורה = 2 דולר
פנינת כנף הציפור = 2 דולר
משימה 2 : בניית גשר
בשעה טובה הצלחתם להוציא את הפנינים מהמים, היות והאי מרוחק אתם נדרשים לבנות גשר ממספר רכיבים שיש לכם ולהעביר את הפנינים מצד אחד של הגדה לצידה השני.
או כל דרך אחרת לנייד את הפנינים מצד אחד לצד שני.
הובלת הפנינים היא רק עי תנועה ללא עזרת ידיים ובאמצעות הגשר ואו כלים נוספים. כל פנינה שנופלת למים אבודה לנצח, כל פנינה שמגיעה לגדה השנייה מזכה את השבט בסכום שהיא שווה.
קבוצה מנצחת היא זו שהצליחה להעביר כמות גדולה ביותר של פנינים או את הערך הגבוה ביותר של הפנינים. בהצלחה לחברי השבט!


ציוד:
(לשולחן מים אחד בפעילות)
גולות בצבעים שונים לפחות 5 סוגים שונים ומכל סוג כ 3-4 גולות
מקלות ארטיק או מקלות עץ קטנים כ 10
שיפודים 6
מנקיי מקטרות
פלסטלינה
חוטים חזקים
רשתות 2 ( של תפוזים או תפ"א)
כוס חד פעמית
מקל ערבוב לצבע
צבעי גואש

דילוג לתוכן