המים הם יסוד כל הדברים , כל הדברים הם מים (טלאס ממילוטוס)

יסוד המים הוא אחד מארבעת היסודות של הטבע: אדמה, אויר, אש,ומים .למים איכויות רבות ושלושה מצבי צבירה: נוזל,גז ומוצק .מים חסרי צורה ושקופים המקבלים את צורתו של הכלי אליהם הם מוכנסים,ובכל מקום בו נמצאים המים הם שואפים לאיזון -חוק כלים שלובים (פסקל)

תכונה זו של קבלה והכלה מהווה את הבסיס של איכויות הריפוי של המים המהווים מרחב פתוח נטול "אגו" או התניה לביטוי של תהליכי טרנספורמציה וריפוי.

שיטת הטיפול במשחק עם מים משתמשת ביסוד המים דרך מעורבות החושים,כאשר המים נכנסים  למיכל פיזי ונפשי ליצירת טרנספורמציה הנגלית באמצעות אומנות ומשחק.

החיבור הראשוני שלנו ליסודות הטבע מחזיר את החיבור הפיזי והנפשי לאותו מקור ראשוני של מהות האדם עוד משהותו ברחם האם .שם ברחם נוצרה יצירה מופלאה בתוך מיכל מים גדול אשר אפשר לתהליכים כימים ביולוגים ונוירולוגים להתרחש .שם ברחם האם סופקו ההזנה הראשונית ,ההכלה והתנועה המוסתת. אותו מקום ראשוני של "To be " אשר מהווה נקודת התחלה לכל אותם תהליכים מורכבים פיזיולוגים ,מנטאליים ורגשיים שבאו אח"כ ביציאת העובר לאוויר העולם.

לפי התפיסה האנתרופוסופית של רודולף שטיינר : " אלוהים מגלה את עצמו בברואיו וכל מי שרוצה להכיר את אלוהים חייב להכיר את מהותם האמיתי של ברואיו".

בשנת 1888 שטיינר הציג גישה אמנותית המעלה את המציאות החושית לדרגת צורה אידיאלית,כפי שאמר :  "האמנות לא מגיעה לביטויה האמיתי בניסיון להציג את האידיאל הרוחני בלבוש גשמי, ולא בהעתקה של הטבע, אלא בהעלאה תוך טרנספורמציה של החומר הנראה לעין,עד שהוא הופך לאידיאל רוחני."

המים נמצאים בתנועה והם עוברים ממצב צבירה אחד לשני,נעים במעגליות של הטבע ,מעורבים בצמיחה ופרוק ,בחיים ובמוות.כך נוכל לחשוב על תהליכי הטרנספורמציה המתהווים תוך כדי תנועה בין הפנים לחוץ ומהחוץ לפנים .ממש כשם שנזרוק אבן קטנה על המים היא תיצור ספיראלה הנעה מהמרכז החוצה ,או מערבולת במים הנעה מבחוץ פנימה. צורת הספיראלה, אשר נוכחת בתופעות רבות כל-כך בטבע, מופיעה גם  ביצירות אמנות, החל מהקדומות ביותר, ומהווה לא פעם גם צורה ראשונה המגיחה מתוך הסלילים העגולים שמשרבט הילד בראשית דרכו. בשלוש השנים הראשונות לחייהם, מציירים הילדים את הספיראלות, כמעט תמיד, מבחוץ פנימה, ותנועה זו, בעלת טבע צנטריפוגלי, מבטאת את ראשית התגשמות האינדיבידואליות אל העולם הפיסי (incarnation). להבדיל מתנועה צנטריפוגלית, המהווה השתחררות מהחומר הפיסי (excarnation).

המים אינם מבדלים בין בני האדם בין דתות לאומים צבע עור ומקום גיאוגראפי, למעשה כולנו מכילים כ  70% מים ואם נחשוב על זה לעומק הרי כל האנשים זהים בהרכבם הפיזי ומה ששונה ביניהם זו רק "האריזה ". כל כך הרבה הומאניות יש ביסוד המים מה שמהווה מדיום נפלא לתקשורת אוניברסאלית שאינה דורשת שפה או זהות תרבותית.

בשיטת הטיפול במשחק עם מים ,תהליך הטיפול דומה לעבודתו של האלכימאי .שולחן המים הוא המעבדה של "האלכימאי" אשר כונתה "היצירה הגדולה "או "האומנות הגדולה"-אופוס מאגנום- של חקר מעמקי הנפש .

בשולחן המים נפגשים החומרים ומתקיימת אינטגרציה של המודע והלא-מודע (החומר האפל בקרקעית הים) דרך תהליכים של חקר,מיון, זיקוק הפרדה ,דרך מפגש עם רגשות,יצרים ומחשבות. יונג קרא לתהליכי ההתפתחות של הנפש = האינדיבידואציה,שהיא "לידת החומר החדש" המהווה את הכוליות של הנפש והעצמי האינדיבידואלי שכונה " הילד האלוהי" .

 

הסודות שביסוד המים,נגישים עכשיו באמצעות בשיטת הטיפול במשחק עם מים ומותאמים לאוכלוסיות השונות אתם מוזמנים להתנסות ולחקור את עבודת האלכימאי בעצמכם ובתוך חדר הטיפולים . שיטה זו המאפשרת זירוז תהליכים טיפולים,העלאת תכנים לא מודעים בדרך של חוויה משחק ,אומנות ,והנאה ביצירת מרחב משותף במשחק עם מים.

הסדנה הבאה :11-12 ליולי, 2017

כל הפרטים : https://goo.gl/JzBE8Y

 

בברכה,

 

יעל לבנה

 

 

 

 

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן